Magyarország első televíziós hírcsatornája.

A hírtelevíziózás nemzetközileg már régen meghonosodott, amikor hazánkban - új nézői szokásokat teremtve - a HírTV 2002. december 2-án elindította első, országos kísérleti adását. Ma már kilencéves múltra tekintünk vissza. A műfaj létét igazolja, hogy az európaiak többsége elsősorban a tájékozódás miatt ül nap, mint nap a tévékészülékek elé és egy esetleges országos méretű katasztrófa esetén, a tévéhíradóinkat tartja a leghitelesebb hírforrásnak. A HírTV szakmai alapon létrejött, független és tárgyilagos híreket közlő, kiegyensúlyozott vita-, háttér és elemző műsorokat kínáló kereskedelmi csatorna. A HírTV feladatának azt tekinti, hogy hiteles és jól befogadható módon lehetővé tegye nézői számára azt a széleskörű tájékozódást, amellyel mindennapjaikban megalapozott döntéseket hozhatnak. Célja a nemzetközi hírcsatornák - CNN, BBC Word, SkyNews - által képviselt színvonal kialakítása, fenntartása.

A HírTV első számú célul tűzte ki, hogy a - „Hírek szolgálatában” - gyors, sokoldalú, hasznos tájékozódási lehetőséget kínáló tematikus csatorna, úgynevezett prémium csatornaként foglalja el helyét a magyar elektronikus médiában.
A csatorna és a hozzá tartozó internetes honlap a hírekről haladéktalanul értesülni vágyó emberekhez szól. Nem a hírek idomulnak a műsor struktúrájához, hanem a struktúra idomul a hírekhez, a váratlan, nagy horderejű eseményekhez és a nézők igényeihez. Ilyenkor az adást megszakítva, a televíziós csatorna elsőként tájékoztat a legfrissebb hírről, eseményről, úgynevezett breaking news-zal jelentkezik.

Tények, számok a HírTV-ről

Hírek 2 900 000 háztartásban!
A HírTV - az ország túlnyomó többségét lefedő kábeltársaságokkal együttműködve, UPC, T-Kábel, FiberNet, Antenna Hungária - leginkább az alapcsomagban jut el az előfizetőkhöz. 2002-es indulása óta, a hírcsatornának sikerült az országban a kábeltelevízióval ellátott háztartások 99%-át elérni. Ennek következtében napjainkban, a magyar lakosság 2 900 000 háztartásában nézheti a HírTV műsorát. Külön sikernek értékeljük, hogy a határontúli magyar lakta vidéken is fogható a televíziós csatorna. Örömünkre szolgál, hogy az Erdélyben élő magyar ajkú lakossághoz, már 175 000 kábeltelevízióval ellátott háztatásba is eljut a műsorunk.
Televíziónk nézettségéről, nézőközönségünk összetételéről folyamatosan kapjuk a felméréseket (AGB Nielsen Media Research), mely az alábbi adatok közlésére jogosít fel bennünket:

  • HírTV 2 900 000 háztartásban van jelen, ez több mint 4 500 000 ember elérhetőségét teszi lehetővé.
  • Napi átlagos elérés (RCH) 1 100 000 – 1 250 000 fő
  • Heti átlagos elérés (RCH) 2 400 000 – 2 650 000 fő
  • HírTV nézői átlagosan naponta 34-48 percet tölt (ATS) el a csatorna adása előtt.
  • Döntéshozók, véleményvezérek (ATS) értéke átlagosan 52 perc
  • Rendszeres nézőink legnagyobb hányadát a 35 és 50 év közötti AB státuszú, magasabb iskolázottsággal rendelkező lakosok adják.
  • Kiváló eredményeket tudunk felmutatni a 18 év feletti – elsősorban városban lakó – kábeltelevízió szolgáltatással rendelkező nézőinkkel.

2011 - megújult a HírTV

ÚJ MŰSOROK

Ősztől 11 új műsorral jelentkezik a HírTV

Két új portréműsorral, külpolitikai háttérbeszélgetésekkel, két tényfeltáró magazinnal, új sportműsorokkal és kulturális programajánlóval újult meg a HírTV szeptembertől. A fogyasztóvédelmi műsor akciócsoporttal egészült ki, és a tévécsatornák közt egyedüliként oknyomozó sportújságírók tűntek fel a hírcsatorna képernyőjén. A nap kényes kérdéseit Szabó Anett teszi fel a Rájátszás vadonatúj stúdiójában, a gazdasági folyamatokat Nagy Katalin elemzi egy új heti magazinban. Csermely Péter hetente vív szellemi párbajt a közélet szereplőivel új műsorában, a Versusban. A HírTV eddigi interaktív sávjában interjúk, időjárás-jelentés és hírek kapnak helyet. De a nézők továbbra is beleszólhatnak a politikába, ezentúl minden héten kérdezhetnek a Péntek8 aktuális vendégétől.

ÚJ ARCULAT

 2011 őszétől megváltozott a HírTV megjelenése is, műsoraink színesebbek lettek. Az új műsorok mellett több meglévő műsor is új főcímet és díszletet kapott. Külpolitikai műsoraink virtuális stúdióból jelentkeznek. A HírTV arculata is megújult, a logó lekerült a bal alsó sarokba, és egy egységet alkot a hírsávval, mely letisztultabb, jobban olvasható lett. A híradó főcímét az elmúlt négy évben több mint 26 ezer alkalommal láthatták a nézők, szeptembertől ez is megújult. Új arculatot kapott a Híradó és a Célpont, amelynek új főcímzenéjéről a nézők szavazatai döntöttek. Terveink között szerepel, hogy fokozatosan még több műsorunknak adunk új arculatot.

 

 

 

vissza a címoldalra



E-mail:
Jelszó:
 Regisztráció
Elfelejtett jelszó
 
 
 
Melyik hírolvasónkat kedveli legjobban?
Eredmények
További szavazások
 


hirtvklub.hu címoldaláraLap tetejéreOldaltérkép
ingyen honlap
Powered by lapunk.hu